Café Andersom
Café Andersom is een dienst van Andersom gericht op verbeteren van de gastvrijheid & klantgerichtheid in organisaties. Waarom café? Omdat we hebben gezien dat de principes van de horeca (en andere gastvrije organisaties) heel goed toepasbaar zijn op woningcorporaties. Café Andersom is een totaalconcept om een ontwikkeling naar een meer klantgerichte en gastvrije organisatie te realiseren. Dat uit zich in de diensten die een corporatie verleent maar meer nog hoe. Hoe klanten te woord worden gestaan, hoe centraal de wensen en behoefte van de klant staan in de processen en bedrijfsvoering van de organisatie.
Wat doen we?
In Café Andersom zetten we samen de ontwikkelroute uit. Aan de hand van het verhaal van een ervaren (lokale) horecaondernemer laten we zien wat klantgerichtheid is. Hoe zorgt een horecaondernemer dat zijn klanten zich optimaal op hun gemak voelen en wat is de sleutel naar een tevreden en enthousiaste klant? Als we hebben gezien hoe het moet, gaan we aan de slag in jouw organisatie. Met de gastvrijheidsscan lichten we de organisatie door op verschillende niveaus en maken inzichtelijk op welk vlak en op welke afdelingen winst is te boeken. Stap voor stap helpen we om jouw organisatie klantgerichter te maken. Wij staan een integrale aanpak voor en hanteren daarvoor de Andersom honingraat.
We willen klantfocus uiteindelijk als een olievlek over de organisatie verspreiden. Daarbij sturen we aan op een blijvende gedragsverandering zodat medewerkers met plezier naar hun werk gaan. Blije medewerkers verwelkomen klanten en zorgen zo voor blije klanten en andersom!
3 redenen om Café Andersom te bezoeken
Er zijn meerdere redenen om Café Andersom te bezoeken waarvan de belangrijkste zijn:
- Blije klanten
- Verhoging werkplezier
- Verbetering efficiency & bedrijfsresultaat
Honingraat
Andersom staat een integrale aanpak voor om een organisatie echt klantgericht te maken. Wij hebben dit vertaald in ons honingraatmodel. Voor elke raat zijn er verschillende interventies die we inzetten afhankelijk van wat er in de organisatie nodig is.
Klantvisie & dienstverleningsconcept
Welke ambities heeft de organisatie als het gaat om de klant? Dit is vaak een afgeleide van het ondernemingsplan of koersplan van de organisatie. We stellen samen met de organisatie een visie op en brengen de huidige situatie in kaart. Hierna formuleren we de strategie om de visie ten aanzien van de klant en de dienstverlening te realiseren. Welke beloften maak je en hoe vertaal je de klantvisie naar de organisatie? Zodat medewerkers deze visie kunnen toepassen in de dagelijkse praktijk.

Neem contact op met Caroline Post
+31 (0) (0) 6 41 21 53 38 cpost@tijdvoorandersom.nlOptimalisatie klantprocessen
Samen met medewerkers optimaliseren we processen. Met het daarvoor opgestelde droombeeld voor ogen, nemen we de processen onder handen. Wat kan sneller, beter, efficiënter en makkelijker? Het belang van de klant dient hierbij als vertrekpunt. Wij als Andersom staan voor een proces waarin klantgerichtheid en efficiency met elkaar in evenwicht zijn. Het perfecte proces bestaat niet, we streven naar continue verbetering. We geven hierbij gelijk vorm aan het proceseigenaarschap zodat dit onderdeel wordt van de dagelijkse routine in de organisatie.

Neem contact op met Claudia Pasanea
+31 (0) (0) 6 10 61 22 66 cpasanea@tijdvoorandersom.nlKlantgerichtheidsscan
Met de Andersom-scan maken we inzichtelijk hoe jouw organisatie ervoor staat ten aanzien van gastvrijheid & klantgerichtheid. Wat is er nodig om te verbeteren en wat is het verbeterpotentieel? We halen input op uit de hele organisatie en geven via een beknopte rapportage de belangrijkste resultaten van de scan & drie concrete tips om te verbeteren.

Neem contact op met Caroline Post
+31 (0) (0) 6 41 21 53 38 cpost@tijdvoorandersom.nlBedrijfsbrede klantfocus
Hoe zorg je ervoor dat de klant niet alleen ‘het feestje van de front office’ is? En dat klantgerichtheid iets is van de hele organisatie. Uiteindelijk gaat het erom dat alle medewerkers weten hoe zij bijdragen aan de klantgerichtheid van de organisatie, waarbij de externe klant net zo benaderd wordt als de interne klant. Zodat interne samenwerking gericht op het bedienen van de klant vanzelfsprekend is.

Neem contact op met Claudia Pasanea
+31 (0) (0) 6 10 61 22 66 cpasanea@tijdvoorandersom.nlPersoonlijk leiderschap
Organisaties en klanten verwachten steeds meer van medewerkers. Dat vraagt wat van medewerkers (jou!). Hoe geef jij leiding aan jouw eigen ontwikkeling en hoe zet je jouw kwaliteiten en drijfveren in om doelen te halen? Het begint bij bewustwording van jouw gedrag, drijfveren en ontwikkeling. Vanuit bewustwording kun je (andere) keuzes maken. Dat betekent ook blijvend investeren in jouw persoonlijk leiderschap. Andersom levert maatwerk door bijvoorbeeld trainingen, individuele coaching en management development trajecten aan te bieden. Hierin worden deze thema’s praktisch vertaald en gelinkt aan de werkvloer.

Neem contact op met Olaf van de Rijdt
+31 (0) (0) 6 53 58 56 36 ovanderijdt@tijdvoorandersom.nl
Meer workshops
Workshop: gastvrijheid & klantgerichtheid
In een dagdeel nemen we je mee in de belangrijkste inzichten op het gebied van gastvrijheid en klantgerichtheid.
Projecten met kop, staart én effect
Wat betekent het eigenlijk werken in een project? Hoe richt je dat in de bestaande organisatie in? Welke methoden zijn er en wat zijn de voor- en nadelen?
Nieuwsgierig geworden?
Benieuwd wat wij voor jouw organisatie kunnen betekenen? Laat je gegevens achter, dan nemen we contact met je op. Bellen kan natuurlijk ook.
