Gastvrijheid & klantgerichtheid

Voelen klanten zich bij jouw organisatie welkom? Is de organisatie ingericht op de wensen en behoeften van de klant? Lange tijd is er bij organisaties in het maatschappelijk middenveld weinig aandacht besteed aan de klant. Klanten blijven toch wel komen. IT-systemen en geautomatiseerde processen hebben dat proces nog verder versterkt.

Terwijl deze organisaties juist op het gebied van gastvrijheid & klantgerichtheid het verschil kunnen maken. Zij zijn immers in het leven geroepen om mensen te helpen. Zonder winstoogmerk, dus met alle ruimte om een beetje extra te geven. Daarom vinden wij: houd bij alles wat je doet de behoefte van de klant voor ogen. Veranker klantgerichtheid in processen, vang het in woord en geschrift én handel ernaar. Al is het maar omdat een klantgerichte organisatie zorgt voor blije medewerkers, blije klanten en daarmee ook goede bedrijfsresultaten.

Wij ondersteunen organisaties bij:

  • Klantvisie en strategie
  • Optimalisatie klantprocessen
  • Interne dienstverlening
  • Persoonlijk leiderschap
  • Bedrijfsbrede klantfocus

Wij hebben hiervoor Café Andersom ontwikkeld: een dienst van Andersom gericht op verbeteren van de gastvrijheid & klantgerichtheid in organisaties. Het doel: het klantgerichter maken van organisaties. Dat uit zich in de diensten die een corporatie verleend maar meer nog hoe. Hoe klanten te woord worden gestaan, hoe centraal de wensen en behoefte van de klant staan in de processen en bedrijfsvoering van de organisatie.

Café Andersom is geen echt café, maar we hebben deze naam bedacht omdat we hebben gezien dat de principes over gastvrijheid in de horeca (en andere gastvrije organisaties) heel goed toepasbaar zijn op organisaties in het maatschappelijk middenveld. Voor meer informatie, bekijk de pagina van Café Andersom.

 

Nieuwsgierig geworden?

Neem contact op met een
van onze adviseurs

Gastvrijheid & klantgerichtheid

Meer diensten

Digitalisering

Wij ondersteunen organisaties bij:

  • Informatiemanagement
  • Pakketselectie en contractering
  • Implementatietrajecten
  • Informatiebeleid
  • IT-Alignment

 

 

Organisatie-ontwikkeling

We ondersteunen organisaties bij:

  • Ondernemingsstrategie
  • Procesoptimalisatie
  • Leiderschap
  • Cultuur en teamontwikkeling
  • Interne samenwerking
  • Fusie en reorganisatie

Nieuwsgierig geworden?

Benieuwd wat wij voor jouw organisatie kunnen betekenen? Laat je gegevens achter, dan nemen we contact met je op. Bellen kan natuurlijk ook.

Pen