Inspirerende workshop gastvrijheid & samenwerking
Voor de medewerkers van restaurant Quatre Bras in Best, startte 2018 met een personeelsdag, aangevuld met een workshop gastvrijheid verzorgd door Arthur Frieser.
Tijdens een interactieve sessie werden medewerkers uitgedaagd anders te kijken naar dienstverlening aan hun gasten. Door middel van anekdotes en verhalen werd casuïstiek besproken. Belangrijke items die aan bod kwamen, zijn:
- gastvrijheid en interne samenwerking: hoe doen we dat samen, hoe doe ik dat als medewerker;
- wat zijn de signalen dat een gast meer of juist minder aandacht wil;
- gefocust en alert zijn;
- wat zou in service (of beleving) iets zijn waardoor gasten terugkomen en over ons restaurant gaan vertellen naar anderen? Ofwel: hoe maken we echte fans van onze gasten;
- hoe zit het met interne samenwerking en communicatie?
Thema’s en onderwerpen die niet alleen voor horeca van belang zijn maar ook vertaald kunnen worden naar de dagelijkse praktijk van bijvoorbeeld woningcorporaties. Wij hebben dat vertaald naar onze dienst Café Andersom. Nieuwsgierig naar wat wij voor uw organisatie kunnen betekenen? Laat het ons weten, wij komen graag langs op de koffie!
“Leuke spontane workshop gehad Arthur Frieser over gastvrijheid en samenwerking. Hij was goed voorbereid. In sneltreinvaart en veel dynamiek zijn er concrete voorbeelden voorbijgekomen wat het team van ons direct kan toepassen in de praktijk. Een aanrader!”
Sophie van Genugten, eigenaresse Restaurant Quatre Bras