Organisatieadvies

De dienstverlening verbeteren? Efficiënter werken? Nieuwe software? Een fusie in goede banen leiden of informatiestromen verbeteren? ‘De volgende stap’ is voor iedere organisatie anders. Wat het ook is, wij helpen organisaties om ook echt resultaat te boeken. Dat doen we door mensen enthousiast te maken voor een traject. Want uiteindelijk bepalen zij of een traject slaagt.

In de ontwikkeling van de organisatie van de huidige naar een gewenste situatie, richten wij ons zowel op de boven- als onderstroom.  De bovenstroom behelst de zichtbare en concrete onderdelen van de organisatie zoals de structuur, de processen en de systemen. De onderstroom heeft betrekking op het gedrag van de medewerkers in de organisatie. Aandacht voor beide onderdelen is cruciaal voor een succesvolle langdurige (gedrags)verandering.

Tijdens een project stappen we ín een organisatie. We gaan naast de mensen staan en committeren ons volledig aan een project of vraagstuk. Daarin treden we op als adviseur, inspirator en klankbord. Ons plan slaagt als we onszelf uiteindelijk overbodig kunnen maken.

We ondersteunen organisaties bij:

Ondernemingsstrategie
+

Ondernemingsstrategie

Wat is de missie of de ‘why’ van de organisatie? Is deze duidelijk omschreven en ook vertaald naar afdelingen en medewerkers? Zodat iedereen in de organisatie weet wat zijn bijdrage is aan de realisatie van de doelen van de organisatie? Andersom helpt zowel bij het opstellen van ondernemings- en koersplannen én bij de vertaling, implementatie en borging. Want: weten waar je heengaat is één maar ook daadwerkelijk doen is een tweede.

Ondernemingsstrategie
Nieuwsgierig geworden

Neem contact op met Reinier Taudin Chabot

+31 (0) (0) 6 10 92 85 84
Leiderschap
+

Leiderschap

We maken onderscheid tussen persoonlijk leiderschap (link van maken naar persoonlijk leiderschap), een thema dat voor iedereen van toepassing is en management development. We bieden management development trajecten aan om managers te faciliteren in hun ontwikkeling. Hoe ga je om met onderwerpen als eigenaarschap, medewerkers in beweging brengen en het begrenzen van medewerkers. Waar geef je ruimte en waar juist niet? Hoe ga je om met verschillende belangen in de organisatie en blijf je daarbij in jouw kracht. In deze trajecten leer je jouw leiderschapsstijl optimaal te verbinden met de dynamiek van je organisatie. We gebruiken daarbij verschillende interventies (modellen, theorie, systemisch gedachtegoed) die aansluiten bij de dynamiek en thema’s van de organisatie.

Leiderschap
Nieuwsgierig geworden

Neem contact op met Olaf van de Rijdt

+31 (0) (0) 6 53 58 56 36
Cultuur & teamontwikkeling
+

Cultuur & teamontwikkeling

Gedrag hangt samen met gewoontes en patronen van mensen gekoppeld aan de omgeving waarin diegene zich bevindt. Bij vragen over teamontwikkeling onderzoeken we de patronen in het team. Wat is de oorsprong, welke patronen zijn functioneel en van welke patronen nemen we afscheid? Een team doorloopt verschillende fasen van taakvolwassenheid, aansturing, drijfveren en teamdynamiek. We maken teams hiervan bewust en zetten van daaruit nieuwe stappen met als doel een goed functionerend team voor de opgave die het team heeft.

Cultuur & teamontwikkeling-thumbnail
Nieuwsgierig geworden

Neem contact op met Ingrid Boden

+31 (0) (0) 6 55 86 31 60
Samenwerking
+

Samenwerking

Collega’s werken op verschillende manieren samen afhankelijk van drijfveren, voorkeuren en interesses. Soms lijkt het alsof de samenwerking vanzelf gaat of juist dat het stroef verloopt. We maken medewerkers bewust van de omgeving waarin ze werken en de noodzaak tot samenwerking. Want we geloven in de som: 1 + 1 = 3. Daarnaast kijken we naar wat wel en niet werkt in de samenwerking. Deze onderwerpen komen aan bod in onze trainingen en workshops. Daarnaast maken we aanpakken op maat om de samenwerking te verbeteren.

Samenwerking
Nieuwsgierig geworden

Neem contact op met Saskia Fliek

+31 (0) (0) 6 50 12 58 65
Procesoptimalisatie
+

Procesoptimalisatie

Samen met medewerkers optimaliseren we processen. Met het daarvoor opgestelde droombeeld voor ogen, nemen we de processen onder handen. Wat kan sneller, beter, efficiënter en makkelijker? Het belang van de klant dient hierbij als vertrekpunt. Wij als Andersom staan voor een proces waarin klantgerichtheid en efficiency met elkaar in evenwicht zijn. Het perfecte proces bestaat niet, we streven naar continue verbetering. We geven hierbij gelijk vorm aan het proceseigenaarschap zodat dit onderdeel wordt van de dagelijkse routine in de organisatie.

Procesoptimalisatie-thumbnail
Nieuwsgierig geworden

Neem contact op met Karen Ziekenheiner

+31 (0) (0) 6 10 16 52 26
Fusie & reorganisatie
+

Fusie & reorganisatie

Organisaties zijn continu in beweging. Soms is er echter aanleiding voor een ingrijpende verandering zoals een fusie of een reorganisatie. Andersom begeleidt organisaties in deze trajecten, van de oriëntatiefase tot en met de implementatie. Wat is het doel, waar wil de organisatie heen en wat is daarvoor nodig. Andersom adviseert, begeleidt en ondersteunt waar nodig.

Fusie & reorganisatie
Nieuwsgierig geworden

Neem contact op met Arthur Frieser

+31 (0) (0) 6 10 84 41 25

Nieuwsgierig geworden?

Benieuwd wat wij voor jouw organisatie kunnen betekenen? Laat je gegevens achter, dan nemen we contact met je op. Bellen kan natuurlijk ook.

Pen